حسین امیرعبداللهیان ظهرامروز از زمبری عبدالقادر همتای مالزیایی خود که در سفر سه روزه برای رایزنی‌هایی فشرده و سطح بالا به تهران آمده استقبال کرد و دو وزیر بلافاصله گفتگوها و رایزنی‌های خود را پشت درهای بسته در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه آغاز کردند.

آغاز رایزنی‌های وزیر خارجه مالزی در تهران

قدس آنلاین: زمبری عبدالقادر، وزیر امورخارجه مالزی که در اولین سفر رسمی خود به دعوت همتای ایرانی‌اش به تهران سفر کرده است، ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.

زمبری عبدالقادر در مدت حضورش در تهران قرار است با شمار دیگری از مقامات بلندپایه و ارشد کشورمان از جمله رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم دیدار و رایزنی کند.

دیدار قبلی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و زمبری عبدالقادر وزیر خارجه مالزی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان رقم خورده بود. در آن دیدار وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه و جهان اسلام گفتگو و تبادل نظر کردند. 

وزرای خارجه ایران و مالزی ۶ فروردین سال جاری نیز در تماسی تلفنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

تبادل هیئت‌ها در سطوح میانی و عالی بین دو کشور از جمله توافقات وزرای خارجه ایران و مالزی برای زمینه سازی ارتقای روابط و افزایش زمینه های بیشتر برای همکاری‌ های دو کشور بود.

یکی از محورهای مذاکرات ایران و مالزی در تهران نیز افزایش مناسبات اقتصادی است. حجم روابط تجاری میان ایران و مالزی متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست.

وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای با بیان این که زمبری عبدالقادر در جریان سفر به ایران در گفت‌وگوهای خود با حسین امیرعبداللهیان درباره بحث‌های انجام شده در نشست وزیران جنبش عدم تعهد که پنجم ژوئیه برگزار شد، رایزنی خواهد کرد، اعلام کرد: انتظار می‌رود که دو وزیر پیشرفت‌های همکاری‌های دوجانبه موجود میان دو کشور را بررسی کنند و راه‌های گسترش زمینه‌های جدید همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه مالزی، همچنین انتظار می‌رود که آنها درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور تبادل نظر کنند.

برنامه ملاقات و گفتگو با جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی دیگر برنامه کاری وزیر خارجه مالزی در تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.